Käyttöehdot


KÄYTTÖEHDOT, TILAUSEHDOT JA TOIMITUSEHDOT

Yleistä

MELODIOSO OY, y-tunnus: 3243675-7, osoite: Pisteenpolku 4, 03100 Nummela, Suomi; myy palveluita ja tuotteita yrityksille Suomessa. Nämä toimitusehdot soveltuvat tuotteiden tilaamiseen verkkokaupassamme sekä vastaaviin toimituksiin.

Nämä toimitusehtomme ovat voimassa 1.5.2023 alkaen. Voimme muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti aika ajoin, joten tutustuthan toimitusehtoihimme joka kerta etukäteen kun tilaat tuotteita verkkokaupastamme.


Palvelut ja palveluhinnat

Verkkokaupassa tuotteet viittaa sekä tuotteisiin että palveluihin, joten jatkotekstissä sekä termeillä tuote että palvelu viitataan hyödykkeisiin, joita verkkokaupassa on saatavilla ja ostettavissa. Verkkokaupan palveluiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin palvelun ja tuotteen esittelyn yhteydessä. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, joten tarkastathan ko. hinnat ostoskorista ennen kuin hyväksyt tilauksen. Tuotteiden ja palveluiden hinnat sisältävät veroja, jotka ilmenenevät ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa. 


Toimituskulut

Tilauksesta mahdollisesti veloitettavat toimituskulut riippuvat itse palvelusta tai tuotteesta (verkossa/etänä tilattavat palvelut tai asiakkaan luona tapahtuvat palvelut) ja valitusta toimitustavasta ja ne lisätään tilauksen loppusummaan. Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut (jos toimituskuluja veloitetaan) ostoskoristasi ennen kuin hyväksyt tilauksen. Huomioithan, että osa palveluista on tilattavissa asiakkaan tiloihin, jolloin tilaukseen lisätään matkakulut toimitusehtojen mukaisesti ja vahvistetaan sähköpostitse. Mikäli haluat etukäteen varmistaa matkakulujen osuuden, voidaan sähköpostitse vahvistaa kilometrien määrä ja matkakulujen summa ennen tilauksen tekemistä.


Tilaaminen ja sopimus

Voit tilata palveluita verkkokauppamme kotisivuilla siirtämällä niitä ostoskoriin ja vahvistamalla tilauksen ja maksamalla ostoskorin sisällön maksupalvelussa. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruttamisoikeudesta, sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme. Lisää tilaukselle aina yrityksen tiedot, sillä tilaussopimus syntyy vain suomalaisen y-tunnuksellisen yritysasiakkaan kanssa, emmekä myy palveluita yksityishenkilöille.


Maksaminen ja maksutavat

Voit maksaa tilauksesi verkkokaupassa kuvatuilla ja ostoskorissa valittavissa olevilla maksutavoilla. Mahdolliset lisäpalvelut, matkakulut ja erikseen tilattavat palvelut maksetaan ennakkolaskulla verkkolaskutuksella tai sähköpostilaskutuksella, mikäli tilausta muutetaan alkuperäisestä tilauksesta esimerkiksi matkakulujen takia.


Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus, joten annathan sähköpostiosoitteesi kun teet tilauksen. Tilausvahvistuksessa vahvistetaan myös käytetty maksutapa.

Jos emme jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustasi, ilmoitamme siitä sähköpostiisi mahdollisimman pian emmekä vastaa mahdollisista tilauksen vahvistamattomuuden aiheuttamista peruutuskuluista tai siitä aiheutuneista haitoista.


Toimitustapa

Toimitamme tilauksesi jollakin käytössä olevalla kotisivuillamme mainitulla toimitustavalla, jonka valitset tilauksesi yhteydessä. Asiakkaan luokse tehtävät tilaukset toimitetaan Suomessa manner-Suomen alueelle erillisellä kirjallisella sopimuksella sähköpostitse tilauksen teon jälkeen, ja palvelun kohdalla on erikseen mainittu, mikäli se on tilattavissa asiakkaan luokse tilattavaksi.


Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme EU -alueelle ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 7 vuorokautta. Tarkemmat ajat sovitaan ja vahvistetaan tilauskohtaisesti sähköpostitse.


Peruutusoikeus ja palautusehdot

Jos olet tilannut ja maksanut palveluiden tilauksen, voit peruuttaa sen kirjallisesti sähköpostitse info@melodioso.fi, mutta peruutuksesta veloitetaan alkuperäisestä palveluhinnasta:

 - 10 %, jos peruutus tehdään vähintään 365 päivää ennen palvelun sovittua ajankohtaa (eli 90% alkuperäisestä hinnasta palautetaan asiakkaaalle)

 - 50 %, jos peruutus tehdään 30-365 päivää ennen palvelun sovittua ajankohtaa (eli 50% alkuperäisestä hinnasta palautetaan asiakkaaalle)

 - 100 %, jos peruutus tehdään 0-30 päivää ennen palvelun sovittua ajankohtaa (eli 0% alkuperäisestä hinnasta palautetaan asiakkaaalle)

Palveluiden peruuttamisilmoitus tulee tehdä selkeästi sähköpostitse ja sen pitää sisältää vähintään tiedot: yrityksen nimi, y-tunnus, tilausnumero, yhteyshenkilön nimi ja sähköposti, peruutettavan palvelun tiedot, yrityksen tilinumero ja mikäli tiedossa niin peruutuksen syy. Mahdollinen rahapalautus hoidetaan 30 vuorokauden kuluessa peruuttamisilmoituksen käsittelyn hyväksymispäivästä alkaen. 

Palveluiden osalta pyritään ensisijaisesti tarjoamaan palveluiden siirtämistä toiseen ajankohtaan, mutta mikäli se ei ole mahdollista, peruutusilmoitus käsitellään peruutusoikeuden mukaisesti kirjallisesti sähköpostitse.

Tuotteiden peruutusoikeus koskee vain ja vastaavasti palautettavien tuotteiden on oltava alkuperäispakkauksessa, käyttämättömiä ja hyvin takaisinlähetystä varten pakattuja. Peruutuksesta on ilmoitettava kirjallisesti sähköpostitse info@melodioso.fi ennen takaisinlähetystä. Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Palauttajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset. Näitä kustannuksia ei makseta takaisin palauttajalle. Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan yrityksen nimi ja y-tunnus, nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi tuotteen osalta rahojen palautusta varten.

Palautusosoitteemme tuotepalautusten osalta: Melodioso Oy, Pisteenpolku 4, 03100 Nummela.


Lähetyksen tarkistus, virhe ja ongelmatilanteet

Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos palvelu ei vastaa tilaustasi, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja viimeistään 5 vuorokauden kuluessa Asiakaspalveluumme. Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja viimeistään 5 vuorokauden kuluessa Asiakaspalveluumme, niin sovimme miten saamme virheen korjattua. 


Asiakaspalvelu

Henkilökuntamme auttaa sinua tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä, joko sähköpostitse tai puhelimitse:

Sähköposti: info@melodioso.fi

Puhelinnumero: +358 50 350 9475

Asiakaspalvelun aukioloajat: ma ja pe klo 8-9 Suomen aikaa arkipäivisin


Vastuunrajoitus

Melodioso Oy ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen, palveluun tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys jossakin pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.


Erimielisyydet

Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensisijassa yhteyttä Asiakaspalveluumme sopiaksemme asian.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, pyydetään reklamaatio perusteluineen kirjallisesti sähköpostitse Asiakaspalveluumme ja hoidetaan peruutusehtojen mukaisesti.